pondelok 21. apríla 2014

my history

Našla som pri triedení fotiek v počítači staré fotky s mojimi prvými lakovacími výtvormi. Tak ma napadlo, že by som mohla vyprodukovat nejaký zábavno-náučný článok o mojej lakovej histórii.
Len teda so mnou je taký menší problém, že mám zlú pamäť a vôbec si nepämatám roky, v ktorých sa mi čo udialo... Vybavím si situácie, ale dať ich do časového sledu je pre mňa celkom náročné. Navyše aj medzi tými situáciami sa nájdu nejaké prázdne miesta... :-)
No, ale keď už tu mám tie fotky, skúsim to. Aj mňa celkom zaujíma, či na niečo zaujímavé prídem.



Moja laková historia nesiaha do útleho detstva ako by sa mohlo zdať, ale je pravda, že odkedy som sa začala parádiť, laky ma fascinovali :-)


Asi v mojich desiatich rokoch pracovala moja starká v drogérii, takže som bola pri zdroji a vydrankala od nej zopár lakov. Všetky boli ružové, červené alebo tehlovohnedé. No v malom mestečku pred dvadsiatimi rokmi som si nemohla veľmi vyberať :-) Svoje poklady som si strážila ako oko v hlave, ale nepamätám si, že som ich niekedy aj lakovala. A dosť pochybujem, že by ma mamina pustila v tom veku s červenými nechtami do školy.

O pár rokov mi narástla sestra - parťáčka a aj moja zbierka sa rozšírila o dalšie odtiene ružovej a fialovej. V mojich cca 13tich rokoch som si lakovala nechty prevažne len od jari do jesene :-) Sedávali sme vonku na lavičkách a robili si s kamoškou a sestrou manikúru. A niekedy sme nalakovali malíček aj mladšiemu bratovi :-)

V ôsmej a deviatej triede ZŠ som mala obdobie nahých nechtov a používala len obyčajný priesvitný lak.  Toto postupne prešlo do mojej mánie s francúzkou manikúrou. Doma som mala takmer samé ružové, béžové a biele laky. Asi niekde v tomto období si vybavujem aj značky, presnejšie značku lakov, ktoré som si kupovala. Bola to značka Jolie France (mali obaly ako For Seasons vytvrdzovač) a už vyrábali aj odvážnejšie odtiene.

Potom tu mám prázdne miesto počas strednej školy, v ktorom som asi laky neriešila, ale určite som nejaké stále mala a predpokládam, že som ich aj lakovala, ale nič konkrétne si nepamätám.
Viem len, že niekedy pred mojou dvadsiadkou som mala dokonca pár krát za sebou aj gélové nechty. V tom malom meste, kde som bývala si totiž jedno dievča otvorilo salón ja som to samozrejme musela vyskúšať. Nemám však z toho nejakú traumu, pretože nechty boli veľmi kvalitne urobené a snáď nikdy mi žiaden neodpadol. Aj po týchto pokusoch sa moje vlastné nechty spamätali rýchlo a bez následkov.

Ďalej sa mi vybavuje až moja prvá skutočná práca a nechty týždeň čo týždeň nalakované jednou vrstvou perleťového ružového alebo béžového laku. Áno, takého hrozného babičkovského. Lebo medzi pendlovaním medzi prácou, manželom (vtedy ešte priateľ) a domovom, bolo na ňom najmenej vidieť kedy sa už zošúpal :-)


A po tom uponáhľanom období prišiel v mojom lakovacom živote zlom :-) a s voľným časom ma nechty začali zasa baviť. Ešte som sa, ako už môžete vidieť na prvých štyroch fotkách, úplne neodpútala od francúzkej manikúry, ale posun od klasickej klasiky je vidieť. Trblietavé nadlaky, strieborné linky, kde tu akcent v podobe výraznejšej farby :-) V tom čase som laky nakupovala hlavne v čínskych obchodoch, boli lacné, bolo ich veľa a v najrôznejších farbách a prevedeniach. Na tie moje nesmelé začiatky s nail artom plne postačovali.


Potom si spomínam na jedno milé rodinné stretnutie, kde mi manželova sesternica ukazovala svoje nechtové výtvory a nail art. A tiež inšpiračné obrázky posťahované v počítači a mne sa to všetko moc zapáčilo :-)
Začala som nad tým trochu viac premýšľať a vymýšľať nápaditejšie zdobenia. Rozširovala som zbierku lakov už aj o drogériové značky a postupne sa moje počty lakov zvyšovali, takže im prestala stačiť kozmetická taštička aj polička v kúpeľni. Nový domov našlo mojich cca 50 lakov v plastovej krabici pod posteľou.


Niekedy tu som si založila osobný facebookový profil a sem tam vložila fotku s mojim dielkom. Poväčšine mali pozitívne ohlasy a ja som začala hľadať na internete miesta, kde by som svoju záľubu mohla zdieľať s podobne orientovanými občanmi :-) Našla som stránku coolnailsart.com, kde sme si aj s touto sesternicou založili albumy a tešili sa zo svojich výtvorov a výtvorov iných.
Keďže som už začala zverejňovať svoje nechty, prestala som ich len tak fotiť na mobil a vymenila som ho za malý digitálny foťáčik. V tej dobe mi to stačilo, ale teraz keď pozerám na tieto obrázky... len krútim nad sebou a tými "umeleckými" pozadiami hlavou :-)


No a konečne sa dostávame k tomu podstatnému, keď som niekedy začiatkom roka 2010 objavila prvé nechtové blogy a blogový svet vôbec. Spočiatku som len s obdivom sledovala české divčatá z blogov AllYouDesire, Nalakovaný blog, sonidlo´s nail polishes, viennettka a postupne sa začala uvažovať, či by som niečo také nedokázala aj sama. Najprv sa ni zdalo nepredstaviteľné o jednom laku napísať celý článok :-) ale čím dlhšie som sa s tou myšlienkou pohrávala, tým viac ma lákalo založiť si vlastný blog. Tak som to v júni toho roku urobila a vznikla moja stránka Nails Maniac. V tom čase som asi bola jediná Slovenka s nechtovým blogom.
Ďalší môj vývoj s menšími prestávkami môžete sledovať v podstate online :-)


Za ten čas sa moja zbierka rozšírila na približne 400 kúskov lakov, ktoré majú svoj vlastný nábytok - dve komody :-) a už to sú aj podstatne kvalitnejšie laky než tie z čínskeho obchodu. Začala som fotiť zrkadlovkou a trochu sa to aj naučila :-), vymenila apartné pozadia na fotkách za bielu farbu a fľaštičku laku naaranžovanú v dlani. Odhodlala som sa na 31-dňový nail art challenge a minulé leto aj jeden vlastný vytvorila.
Postupne sa blogy stali obľúbenejšie a okrem tých vyššie spomenutých vznikali ďalšie. Najradšej spomínam na prvé slovenské kolegyne milú Babs a stále rada navštívim doteraz fungujúcu Martu. Teraz sa vytešujem zo spoločnosti ostatných šikuliek Suzie, Arvonky, Romanky, Nikol a ďalších s ktorými je blogovanie stále príjemný koníček :-)

Ako tak pozerám, nakoniec som sa celkom dosť rozhovorila :-)
Ak vás to bavilo čítať až sem, moc vám ďakujem! Pokiaľ máte ešte dosť síl :-) budem rada ak mi aj vy napíšete aké sú vaše začiatky s lakmi na nechty, blogovaním z pohľadu blogerky alebo čitateľky a ak si pamätáte, aký bol prvý blog, ktorý ste začali sledovať?


16 komentárov:

  1. dočítala som sa až do konca a musím povedať, že je to super článok :) moje nechtové začiatky boli tiež ružová, červená, telová :) mala som obdobie keď som si lakovala len červenú dookola :) mala som možno 3 - 4 laky rovnakej farby a vôbec mi to nevadilo :) odkedy sledujem pravidelne blogy moja zbierka sa rozrástla a práve mám 75 lakov :) prvý blog, ktorý som vôbec začala sledovať bol odzenykzene.blog.cz niekedy asi pred rokom v decembri keď sa na FB objavila anketa, aké produkty by dievčatá uvítali v GA :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som moc rada, ze si dočítala, lebo ani mne samej sa to po sebe druhy krat nechcelo :-)
      Ta bezova, ruzová, to sú také klasiky. S cervenou som nijaké špeciálne obdobie nemala, tú mám rada stale, ale striedam ju s inými odtieňmi. Jedine francuzka mani bol taký boom, že som ju lakovala dookola.

      Odstrániť
  2. Tak to se mi pěkně četlo. :) A ze jmenování v příspěvku mám vážně radost, moc mě to od tebe potěšilo a navíc vidět se mezi takovými jmény. ♥ :)
    Přiznám se, že u mě až tak není moc na co vzpomínat. No i když... :) zrovna se mi vybavilo, když jsem si prvně nalakovala nehty na červeno. Laky jsem totiž nikdy dřív neřešila a jestli jsem jich dohromady měla šest, tak to bylo moc. :)) Když už jsem sem tam nějaký nalakovala, tak asi jen něco nenápadnýho ( prostě si nebyvavím, to jsou zas ta má zatemněná místa ). Ale asi v šestnácti jsem si nalakovala právě ten červený lak, úplně poprvé.. a vzpomínám si, jak jsem z toho byla nesvá. :D Hrozně se mi to líbilo, ale připadalo mi to nějak moc odvážný. Což je sranda, protože teď nemám zábrany prakticky před žádnou barvou. No a takhle to šlo asi až do mých 21 let. Pak BUM, poznala jsem tvůj blog a vím, že jsem tehdy poprvé zkusila ozdobit si nehty. A bylo to podle tohoto tvého příspěvku : http://veve-nails.blogspot.sk/2011/07/color-club-tangerine-scream-nail-art.html
    Sice se mi to nepovedlo, ale já byla nadšená jak blázen. :D Ale protože jsem v tý době samozřejmě neměla žádný zdobičky ani štětce ( což jsem si doteď v případě štětců nebyla schopná pořídit :D ), musela jsem najít nějakou alternativu, jak ty pruhy vytvořit. No budeš se smát, ale vyštrachala jsem starou pinzetu a tou rovnou částí se pokoušela vytvořit pruhy..:)))
    Takže během toho jednoho roku se mi doma začaly množit laky, zjistila jsem, že existuje něco jako podkladový lak a top coat a lakovala, lakovala, lakovala.. občas vyfotila. Škoda, že ty starý fotky už nemám, ještě před založením blogu. No a ke konci roku 2012 jsem sebrala všechnu odvahu a blog založila :) . Toť má story. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pri tvojej spomienke na červený lak sa mi vybavila kamoška, ktorá si nalakovala červený lak prvý krát len nedávno a opisovala mi, že sa cítila ako keby "nemala svoje ruky" :-) Náramne sme sa na tom zabávali :-)
      Som moc poctená, že si skúšala prvý nail art podľa môjho blogu! A vôbec nevadí, že to vtedy nevyšlo, pri pohľade na tvoje terajšie zdobenia tomu už aj tak nikto neuverí ;-)

      Odstrániť
  3. uf, to je pekný príbeh a musím uznať, že aj celkom slušné výkony. Jollie France laky (jeden som aj ukázala) boli u mňa prvé, na ktoré som nabehla po Constance Carroll :-) A začala som asi v 13-14, keď som dostala perleťový ružový lak, potom som si dokola kupovala tri odtiene - ružová, biela, bronzová od Constance Carroll (aj som o nich písala). Na vysokej som bola na tom v takom štádiu ako si si absolvovala aj ty - francúzska, potom začiatky zdobenia, kde som sa tiež ešte celkom francúzskej nevzdala. k nail artu som sa dostala, keď som si nejakú dobu dávala robiť umeláče a vždy som s obdivom pozorovala nechtárku, ako pracuje a tvorí a googlila som rôzne inšpirácie a začala som skúšať až som sa nejako ocitla pri blogu, lebo som nechcela nechty pridávať na môj handmade blog, ale niekam som to dávať chcela. Po nejakých tých čapatých výtvoroch som pochopila, že lepšie bude asi fotiť jednofarebné laky, no cesta k dnešným fotkám trvala veľmi dlho (niekedy mám pocit, že som strašne spomalená :-D). Teraz už nail art spravím málokedy, akosi mi ubudlo času a hoci by som chcela, tak mi to nevychádza, hoci sa mi nápady len kopia. Prvý blog, ktorý som začala sledovať, bola Nihrida a po nej nasledovala Taya. Zo slovenských asi Monica in Essence. Moja zbierka je 350-400 niektoré som už dala preč, takže moja databáza nie je presné číslo :-). Dúfam, že som odpovedala na všetky otázky, keď už som sa tak rozpísala :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a ďakujem, že si ma zaradila do takej príjemnej spoločnosti vo svojom príspevku :-)

      Odstrániť
    2. Vidíš, tak ja som lak od Constance Caroll mala v mojom živote asi iba jeden. Taký perleťovooranžový... divná farba to bola a už ani neviem kde skončil. Asi som ho niekomu darovala. Tých Jolie France som mala podstatne viac.
      No, anil art od teba by som si rada zasa niekedy pozrela - tvoja zvieratkovská kolekcia bola dokonalá!

      Odstrániť
  4. Anonymný21.4.14

    skvely clanok, pobavila som sa. moje zaciatky s lakovani siahaju do utleho detstva, kedy som u starej mamy objavila v kupelnovej skrinke brutalne cyklamenovy lak na nechty, jeden jediny v takej vintage flasticke. dodnes neviem, kto ho pouzival, bola to na tu dobu extravagantna farba. tajne som tuzila mat ho na nechtoch, ale to som este ani nechodila do skoly! Tak som ho tajne chodila obdivovat, az sa mi raz sen splnil, kedze som si obhryzavala nechty, mama mi tymto lakom nalakovala skusmo nechty, ci to pomoze a prestanem s tym. to bol pocit!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíííha, tak to máš zážitok z veľmi ranného detstva. To ja som ako predškoláčka snáď o lakoch ani netušila :-) Ale objaviť niekde cyklamenový, asi by ma moja mánia chytila skôr :-)

      Odstrániť
  5. Hezké počteníčko a vůbec - už i tvé starší výtvory vypadaly perfektně! Všechny zmíněné blogy mám hrozně ráda, jsou to takové moje srdcovky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak, dočítala som sa až do konca a veľmi sa z toho teším. Krásny článok.
    Moje lakovacie začiatky siahajú do mojich 10 rokov. Občas som skúsila nejaký ten lak, potom mamina mi začala lakovať nechty tak, aby sa čo najviac podobali tým jej od manikérky. Po čase ju to však omrzelo a ja som si musela teda nechty začať lakovať sama. Začiatky boli dosť zlé, ale postupne sa mi moje výtvory páčia čím ďalej, tým viac. Dnes už mám blog (je ešte len v začiatkoch) a verím, že bude taký úspešný ako ten tvoj.
    http://wlnaf.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Začiatky väčšinou bývajú také kostrbaté :-) Veď aj u mňa to tak bolo. Podstatné je, že potom sa to zlepšuje! A blog, iste kuknem, lakových blogov nikdy nemám dosť.

      Odstrániť
  7. I don.t undertant your language, but your pictures are veri nice ones! Congratulations

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahojky Veve, na tu challenge si vzponinam, hrozne se mi tehdy libili ty galaxy nehty :-)

    Akorat koukam, ze s mymi prvnimi barvami budu unikat...moje prvni laly totiz byli bily a cerny...v 9letech a doted si pamatuju to zlo, co doma nastalo pote, co je mamka objevila :-D
    Ani si nevybavim, jestli jsem tehdy dostalw sanci je nalakovat :-)

    Pwk se nasi rozvedli, ja dostala od tatovo zname prekrasny cerveny lak s fialkovym shimmerem...ale nic vyraznyho, jen lak na nehtu pusobil tak nejak dokonale a magicky...ale jelikoz hrozne ubyval a ja nevedela, kde sehnat novy, zacala jsem spis pouzivat pruhledne, svetle perletove a konecne si znova koupila ten cerny a bily lak:-) jenze sem zjistila, ze se mi na nehtech tak moc nelibi a cistw bilw pusobi tsk nejak divne :-D to vsechno na zakladce.
    Na stredni na lakovani nebyl ani cas, ani prostor, ani chut, natoz kvalita nehtu...jsem byla na pedagogickem lyceu na tv...a na nehtech byly pozustatky z obfobi kousani nehtu.
    Po stredni jsem pouzivala na cele nehty jen tmavsi barvy,protoze mi prislo, ze mi to opticky prodluzuje me nehty a ruce.
    No a nekdy pred 4lety jsem diky rodicovske prisla na chut liceni a kosmetice...jenze s druhou dcerou se to nedalo skloubit a presla jsem na nehty, protoze ty se lakovat v noci dali...
    Jenze sve vytvory jsem prezentovalw na mem fb a misto nadseni se dostavily akorat blby kecy, proc si fotim jako trapka nehty a at s tim dam pokoj...
    Takze sem nakonec po case zalozila blog a z vetsiny se venovala recenzim laku a postupne pridavala kategorie swatches, a lakomanii, nq kterou jsem hrda, protoze popisuji postup dane techniky a davam si s tim praci. I kdyz uznavam, ze cist ty extradlouhe posty asi obcas lidem musi vadit :-)

    No a posledni dobou uz zkousim i nail art pomoci akryl barev :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne sa ti najviac páčili galaxy?:-) Lebo mne sa práve tie zdali z tých menej vydarených...:-)
      To peklo po nalakovaní čiernych si viem predstaviť. Ani naši v tom veku neboli zástancovia takejto parády :-) Ale vyslovene čierne nechty som vo veľkom nenosila nikdy, takáto vlna ma úplne obišla.

      Odstrániť
    2. mi v těch 9-10 letech přišly prostě hrozně cool :-D Teď se tomu jen směju, protože čiště černé nebo čistě bílé zrovna nijak často nenosím :-)
      Ale zas kdyby nebylo těchto začátků, tak by asi stejně nebyl ten blog :-)

      I když naši to doteď nechápou, mamka není ani na líčení... i když nějaký základy má... ale na nehty snese max tak jednou za pár let průhledný. To já bych asi umřela.
      Bez Dance Legend si nedokážu svůj život už představit :-)

      Odstrániť